trafic.ro ranking

trafic.ro

18 noiembrie 2012

Amintiri astronomice din copilarie

Daca ma gandesc la trecut, in copilaria mea, imi amintesc de momente unice pe care le-am trait, si pe care le pretuiesc acum mai mult ca oricand. Imi vin iimagini cu prietenii de joaca, de noptile pe care le pierdeam vara pe strada cu ei, cum ne fugaream si nu imi mai puteam umple plamanii de atata aer la cat eram capabil sa rad.
Prietenul cel mai bun al meu care statea la 3 case de mine, Sandu Val Cosmin, avea o imaginatie foarte bogata, si ne completam cu ideile. Eram mai ales foarte buni la stiinta, asa cum o percepoam noi atunci. Devoram almanahurile stiintifice, si ne preocupau cunostintele despre planete, comete, si rovere care sa mearga pe Luna. Defapt, ne placea atat de mult ideea, ca am facut o cutie din placaje in care bagam pe prietenii nostri de varsta mai mica in ea, si le ziceam vor zbura pe Luna. Le zgaltaiam cutia, si ei, vazand pozele cu planete de pe placaje, intrau in panica, ei crezand ca intr-adevar parasesc planeta, si incepeau sa strige dupa mamele lor.
Am transformat magazia de lemne intr-un Laborator de astronomie cum ii spuneam noi. Acolo am folosit un perete drept tabla, si invatam pe copii despre astronomie. Le puneam si note intr-un carnetel.

Daca stau sa ma gandesc, nu pot sa imi dau seama ce m-a determinat sa imi placa astronomia, care a fost acel moment care mi-a mutat atentia la ea.

Evenimente pe care le-am vazut.
Ma simt foarte norocos, ca am prins momentul cand a trecut de noi cometa Hale-Bopp in 1997 care trece pe langa noi la fiecare aproximativ 2520-2533 de ani. Imi amintesc ca acum, cum arata cu coada stufoasa la orizont aproape de apunerea soarelui, in timp ce ma jucam pe strada cu prietenii. Ce regret acum, este ca eram doar un copil, si nu aveam un telescop pentru a ma bucura de acest eveniment din plin.
.




Cometa Hale-Bopp 1997
Credit NASA
Un alt eveniment de care ma simt foarte norocos ca l-am vazut, este esclipsa totala de Soare din 11 august 1999.
Nici pe aceasta nu am fotografiat-o, insa am vazut-o din orasul Tecuci. Imi cumparasem ochelari pentru eclipsa, si am iesit la usa sa o observ.
Imi amintesc ca era foarte cald in acea zi, iar cerul nu avea niciun nor. S-a intunecat incet si fiind foarte cald, am simtit o diferenta mica te temperatura si am observat un vant chiar puternic, in timp ce Luna a acoperit discul solar. Stelele au inceput sa se vada si nu imi venea sa cred ce vad. Era un peisaj ca din basm in fata ochilor mei.

Eclipsa de Soare 11 august 1999 in Franta.
Credit: Luc Viatour


Abecedarul de la zero.
Serialul de televiziune al copilariei mele a fost Star Trek, iar inainte de fiecare episod, vorbea Alexandru Mironov. Poate ca si acest om mi-a dezvoltat ceva in minte. Emisiunea se numea din cate imi amintesc, "Stiinta si imaginatie". Aceasta emisiune ma facea intr-adevar sa visez la alta lume.
Poate ca mereu am fost nemultumit de ceea ce vedeam in jurul meu, poate nu ma simteam in largul meu, si poate si asta m-a determinat sa imi doresc sa cunosc altceva, in afara de lumea care ma inconjoara. Adevarul este, ca de mic am fost putin introvertit, si eram tacut, pentru ca asteptarile mele de la cei din jur erau altele, nu doar vorbarie goala. Mi-au placut mereu cuvintele profunde, si mereu am sapat in creierul meu sa vad unde ma duc gandurile, ce zace in centrul constiintei mele. Am scris agende si jurnale intregi despre gandurile mele, cu un alfabet inventat de mine pe care si acum il stiu, si pot scrie cursiv.
Parintii mei m-au lasat sa fac ce vreau, deoarece m-au vazut linistit, fara sa ridic probleme mari in familie.

Amintiri mai ciudate.
Ca o cauza mai controversata in motivul pentru care imi place astronomia, este si un eveniment (repetat) din copilaria mea, pe care mi-l amintesc foarte bine ori de cate ori vreau, daca imi inchid ochii.
Cand eram micut, in scoala generala, am avut in mai multe seri dupa ce adormeam, viziuni de care eram foarte inspaimantat, deoarece ma ridicam deasupra patului si ma indepartam de el vazand toata camera (la lumina candelei pe care mama o aprindea mereu), pana ajungeam la plafon. Cu cat pluteam mai sus, cu atat eram mai inspaimantat, vazand toate obiectele din casa, inclusiv ce era pe sifonier. Visul continua pana in momentul in care de spaima, ma trezeam stigand "zbor". Tatal meu inca isi aminteste acele seri in care ma trezeam in acest fel. Ce mi se pare ciudat, este ca in vis nu imi amintesc sa ma fi vazut in pat, ci numai pe taicamiu.
Serile urmatoare, imi era si teama sa adorm, pentru ca stiam ce urmeaza, si nu greseam, pentru ca, imediat dupa ce ma cufundam in vise, iar se intampla acelasi lucru.
Nu imi puteam explica de ce se intamplau aceste vise, care mi se pareau atat de reale. Am citit undeva despre proiectia astrala, care se manifesta in acelasi fel.

Am iesit insa din sfera subiectului, probabil, zic unii dintre voi, si poate ca asa si este, neavand o legatura reala acele cosmaruri cu subiectul articolului. Daca sunt realist, probabil toti copiii au vise urate de care isi amintesc chiar si pana cresc mari.

Deci ce m-a facut sa imi placa astronomia? Care a putut fi scanteia ce mi-a aprins iubirea fata de ea? Parintii mei cu siguranta nu m-au invatat nimic in acest sens. Nu i-au interesat si nici acum nu ii intereseaza nimic din stiinta.
Poate prietenii cu care interactionam sa ma fi fost influientat, pentru ca alta explicatie nu exista in mintea mea.
Cand ram mic, imi placea sa vad postarita cum trecea pe la fiecare curte si introducea cate un ziar doua in cutiile postale. Asa ca fara sa fiu constient de acest lucru, am inceput eu cu prietenul meu Val, care locuia la 3 case de mine, sa ne trimitem scrisori in cutia postala. Fiecare din noi, inventam povestioare desenate despre cosmonauti pe alte planete, bancuri si alte categorii, formand un fel de reviste. Cand eram gata, fugeam la usa prietenului meu cel mai bun, si cu o placere incomensurabila, introduceam pe deschizatura din usa scrisoarea, intocmai cum vedeam la postarita.






0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Imagini si video prin telescop

Craterul Abulfeda si Almanon (3) Craterul Albategnius si Hipparchus (8) Craterul Alexander (3) Craterul Alphonsus (9) Craterul Apianus Aliacensis si Werner (10) Craterul Archimedes (11) Craterul Archytas si Timaeus (3) Craterul Aristarchus si Herodotus (15) Craterul Aristillus si Autolycus (10) Craterul Aristoteles si Eudoxus (16) Craterul Arnold si Democritus (2) Craterul Arzachel Thebit si Rupes Recta (12) Craterul Bailly (4) Craterul Balmer si Vendelinus (4) Craterul Banachiewicz (1) Craterul Barocius si Maurolycus (9) Craterul Biela (5) Craterul Boussingault (9) Craterul Bullialdus (4) Craterul Burg (7) Craterul Byrgius (5) Craterul Campanus si Mercator (3) Craterul Capuanus si Palus Epidemiarum (11) Craterul Casatus si Klaproth (8) Craterul Cassini (5) Craterul Catharina (7) Craterul Cichus si Weiss (2) Craterul Clavius (19) Craterul Cleomedes (6) Craterul Colombo si Magelhaens (4) Craterul Condorcet (3) Craterul Copernicus (14) Craterul Cruger (1) Craterul Curtius (4) Craterul Davy si Palisa (2) Craterul De La Rue (1) Craterul Delambre Taylor si Dollond (4) Craterul Deslandres si Lexell (8) Craterul Doppelmayer (4) Craterul Eddington si Seleucus (2) Craterul Endymion (5) Craterul Eratostene si Sinus Aestuum (9) Craterul Firmicus si Apollonius (3) Craterul Flammarion (1) Craterul Flamsteed (2) Craterul Fontenelle (1) Craterul Fra Mauro (4) Craterul Fracastorius (4) Craterul Furnerius (3) Craterul Gambart (4) Craterul Gärtner si Democritus (3) Craterul Gassendi (16) Craterul Geber Abenezra si Azophi (7) Craterul Gemma Frisius si Zagut (4) Craterul Goclenius (3) Craterul Goldschmidt si Anaxagoras (12) Craterul Goodacre (1) Craterul Grimaldi (10) Craterul Gruemberger si Cysatus (8) Craterul Guericke si Parry (3) Craterul Gutenberg (1) Craterul Hainzel (11) Craterul Harpalus si South (6) Craterul Heinsius (2) Craterul Helicon si Le Verrier (3) Craterul Heraclitus si Licetus (14) Craterul Hercule si Atlas (16) Craterul Hevelius si Cavalerius (4) Craterul Hommel si Pitiscus (9) Craterul J. Herschel (4) Craterul Janssen Vlacq şi Rosenberger (16) Craterul Julius Caesar (5) Craterul Kepler (8) Craterul Lalande si Mosting (2) Craterul Lambert si Pytheas (1) Craterul Langrenus (3) Craterul Letronne Billy si Hansteen (3) Craterul Lilius (4) Craterul Longomontanus si Maginus (26) Craterul Macrobius si Tisserand (8) Craterul Manilius (7) Craterul Manzinus si Mutus (5) Craterul Marco Polo (1) Craterul Marius (4) Craterul Maupertuis si La Condamine (2) Craterul Menelaus (10) Craterul Messala si Geminus (5) Craterul Messier (1) Craterul Moretus (23) Craterul Nearch Jacobi si Boguslawsky (5) Craterul Oenopides (4) Craterul Orontius (14) Craterul Pallas si Murchison (12) Craterul Parrot Airy si Vogel (1) Craterul Pentland Scott si Demonax (5) Craterul Petavius (8) Craterul Philolaus (4) Craterul Phocylides si Nasmyth (10) Craterul Piazzi Lacroix si Fourier (4) Craterul Piccolomini (10) Craterul Platon (16) Craterul Plinius (11) Craterul Pontécoulant (2) Craterul Posidonius (8) Craterul Proclus (8) Craterul Ptolemaeus (10) Craterul Reinhold si Lansberg (3) Craterul Rhaeticus (1) Craterul Rheita si Metius (8) Craterul Riccius (2) Craterul Rothmann si Lindenau (6) Craterul Sabine si Ritter (2) Craterul Sacrobosco (4) Craterul Santbech (5) Craterul Sasserides si Gauricus (8) Craterul Scheiner (8) Craterul Schickard (21) Craterul Schiller (16) Craterul Scoresby (4) Craterul Secchi (1) Craterul Sirsalis (1) Craterul Stadius (4) Craterul Steinheil si Watt (3) Craterul Stevinus si Snellius (4) Craterul Stiborius (1) Craterul Stöfler si Maurolycus (7) Craterul Strabo si Thales (3) Craterul Taruntius (4) Craterul Theaetetus si Calippus (2) Craterul Theophilus si Cyrillus (8) Craterul Triesnecker (10) Craterul Tycho (18) Craterul Vega (3) Craterul Vieta Mersenius si Cavendish (10) Craterul W. Bond si Meton (10) Craterul Walther Purbach si Regiomontanus (18) Craterul Wichmann (2) Craterul Wilhelm si Pitatus (14) Craterul Wolf (3) Craterul Zollner si Kant (1) Craterul Zucchius Bettinus si Kircher (8) Culorile Lunii (6) Eclipse (7) Galerie (19) Iluzii optice (6) Imagini DSLR cerul (7) Imagini DSLR si Hyperion (6) Imagini DSLR si telescop (36) Luna in 3D cu 3dfication (3) Magazine telescoape (1) Mozaicuri Luna (12) Pete solare (10) Planete (32) Rima Ariadaeus (4) Rupes Altai (10) Stele (13) Termeni (12)

 
Toate imaginile sunt © Copyright 2010-2015 Lupu Victor. Toate drepturile rezervate.Fotografiile nu pot fi reproduse, publicate, sau copiate sub nicio formă fară acordul autorului. Mulțumesc pentru respectarea drepturilor de proprietate intelectuală. ASTROFOTOGRAFIA | Lupu Victor Astronomy - Contact - Ajutor
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management